Przejdź do sekcji:
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Mińsku Mazowieckim obsługiwane jest przez Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim, realizując zadania wynikające z art 18 ust. 2 oraz art 16 ust. 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2018 r, poz 1401). Powołane zostało Zarządzeniem Starosty Mińskiego Nr 28/08 z dnia 29 maja 2008 r.
Siedzibą Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego jest Powiatowe Stanowisko Kierowania Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Mińsku Mazowieckim przy ul. Warszawskiej 120. Centrum pełni całodobowy dyżur w systemie zmianowym. Do zadań Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego należy:
- pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
- współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
- dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum,
- realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
Dane kontaktowe:
Mińsk Mazowiecki ul. Warszawska 120 pok. 11
tel./fax 25 758 62 64
tel. 25 756 40 84
e-mail: pczk@powiatminski.pl
e-mail: wzkiso@powiatminski.pl
Adres do korespondencji:
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych
Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim
ul. Kościuszki 3, 05-300 Mińsk Mazowiecki
Strona internetowa:
http://www.pczk.powiatminski.pl/